• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77559
+
-

«غدیر تا شام»  در کرمانشاه

نمایشگاه «غدیر تا شام» به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه و با نمایش آثار هنرمند مینیاتوریست «یزدان لعلی» در محل نگارخانه شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه از روز گذشته (13 شهریور) گفت: این نمایشگاه همزمان با روز چهارم ماه محرم در محل نگارخانه شهر آغاز به کار کرده و برپایی آن تا 28 شهریور ادامه خواهد داشت. 

«مهدی عبدالمالکی» افزود: این نمایشگاه روایت مینیاتوری واقعه غدیر تا شام است که در آن با استفاده از 800 عروسک کوچک تمام وقایع طی این بازه زمانی از جمله بحث واقعه غدیر، تشییع شبانه پیکر مطهر حضرت زهرا(س)، حج ناتمام امام حسین(ع)، واقعه جانگذار کربلا، حرکت کاروان اسرا به سمت شام و خرابه‌های شام بازنمایی و روایت شده است. 

وی تصریح کرد: این بازسازی و شبیه‌سازی در فضایی به مساحت 70 متر‌مربع انجام شده و در آن هم تمثال شهدای مدافع حرم نمایش داده شده است. این مسئول مدت طراحی مینیاتوری این وقایع را حدود 2 ماه اعلام کرد و افزود: این آثار ساخته هنرمند مینیاتوریست «یزدان لعلی» است که نمایشگاه آن توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برپا شده است.

عبدالمالکی هدف از برپایی این نمایشگاه را بیان وقایع تاریخی و مصائب ائمه اطهار(ع) با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر عنوان کرد. نمایشگاه «غدیر تا شام» از 13 تا 28 شهریور همه روزه از ساعت 8 تا 18 در محل نگارخانه شهر واقع در چهارراه مطهری(جوانشیر) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید